15 Şubat 2012 Çarşamba


"Sürdürülebilir Büyümenin Temel İlkeleri"

Osman Karadağ, Beyaz Yayınları, 2011



İçindekiler

Önsöz ............................................................................................ ix

Teşekkür....................................................................................... xi

Yazar...............................................................................................xii

GİRİŞ..................................................................................................1

KISIM I BİRİNCİ TEMEL İLKE ……………………………….…7

I. ŞİRKETIN HANGİ ÖMÜR DÖNGÜSÜ İÇİNDE

OLDUĞUNU BİLMEK ....................................................................8

1 Bir Sistem Olarak Firma ..........................................................9

2 Firma Yaşam Döngüsü ..........................................................11

3 Yaşam Döngüsüne Uygun Yapılanma ve Stratejiler .33

KISIM II İKİNCİ TEMEL İLKE …………………………………..51

II. Stratejik Yönetimi Benimsemek.......................................52

4 Strateji ..........................................................................................53

5 Stratejik Düşünme Yeteneği Kazanmak..........................81

6 Stratejik Yönetim Sistemi Oluşturmak..........................106

7 Stratejik Planlama Sürecini İçselleştirmek .................164

8 Stratejik Değişimi Yönetme ................................................237

KISIM III ÜÇÜNCÜ TEMEL İLKE………………………………255

III. Karar Vermeden Önce Bir Yapılabilirlik Çalışması

Gerçekleştirmek ............................................................................256

9 Yapılabilirlik Çalışması...........................................................257

10 Yapılabilirlik ÇalışmasıFormatı ......................................310

KISIM IV DÖRDÜNCÜ TEMEL İLKE ………………………327

IV. PROJE YÖNETIMINI BILMEK ............................................328

11 Proje ............................................................................................330

12 Proje Seçim Teknikleri ........................................................336

13 Proje Yönetimi ........................................................................403

14 Altyapı Projeleri Finansmanı ............................................447

TERİMLER VE TANIMLARI ......................................................459

REFERANSLAR ..............................................................................498

KONU DİZİNİ..................................................................................525


Kitabının hedef kitlesi; başkalarının hata ve deneyimlerinden yararlanmak isteyen şirket yöneticileri, akademisyenler ve danışmanlardır. Kitap, örgüt yaşam döngüsü, strateji, stratejik düşünce, stratejik yönetim, yapılabilirlik, proje ve proje yönetimi konularında son gelişmelere ilişkin geniş bir araştırma taramasını içermesi açısından ayrıca bir başvuru niteliği de taşımaktadır. 

Özellikle giderek artan küreselleşme sonucu amansız bir rekabet ile karşı karşıya bulunan şirketler, sadece kendi gelecekleri için değil, ülkemizin de küresel bir oyuncu olmasına katkıda bulunmak için sürdürülebilir bir şekilde büyümek zorundadırlar. Sürdürülebilir büyüme için her şeyden önce firmaların yeni bir geliştirme, yeni bir pazara girme, yeni bir yetenek kazanmak amacıyla yapacakları fiziksel ve beşeri yatırımlara ilişkin stratejik kararları vermeden önce bir kere daha düşünmelerini gerektirmektedir: Karar vericiler yapmaya değer mi? sorusunu ekonomik ve etik açıdan şirket stratejileri doğrultusunda cevaplamak zorundadırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder