"Sürdürülebilir Büyümenin Temel İlkeleri"
Osman Karadağ, Beyaz Yayınları, 2011
İçindekiler
Önsöz
............................................................................................
ix
Teşekkür.......................................................................................
xi
Yazar...............................................................................................xii
GİRİŞ..................................................................................................1
KISIM I BİRİNCİ TEMEL İLKE
……………………………….…7
I. ŞİRKETIN HANGİ ÖMÜR
DÖNGÜSÜ İÇİNDE
OLDUĞUNU BİLMEK
....................................................................8
1 Bir Sistem Olarak Firma
..........................................................9
2 Firma Yaşam Döngüsü
..........................................................11
3 Yaşam Döngüsüne Uygun
Yapılanma ve Stratejiler .33
KISIM II İKİNCİ TEMEL İLKE
…………………………………..51
II. Stratejik Yönetimi
Benimsemek.......................................52
4 Strateji
..........................................................................................53
5 Stratejik Düşünme
Yeteneği Kazanmak..........................81
6 Stratejik Yönetim Sistemi
Oluşturmak..........................106
7 Stratejik Planlama
Sürecini İçselleştirmek .................164
8 Stratejik Değişimi
Yönetme ................................................237
KISIM III ÜÇÜNCÜ TEMEL
İLKE………………………………255
III. Karar Vermeden Önce
Bir Yapılabilirlik Çalışması
Gerçekleştirmek
............................................................................256
9 Yapılabilirlik
Çalışması...........................................................257
10 Yapılabilirlik
ÇalışmasıFormatı ......................................310
KISIM IV DÖRDÜNCÜ TEMEL İLKE
………………………327
IV. PROJE YÖNETIMINI BILMEK
............................................328
11 Proje
............................................................................................330
12 Proje Seçim Teknikleri
........................................................336
13 Proje Yönetimi
........................................................................403
14 Altyapı Projeleri
Finansmanı ............................................447
TERİMLER VE TANIMLARI
......................................................459
REFERANSLAR
..............................................................................498
KONU
DİZİNİ..................................................................................525
Kitabının hedef kitlesi; başkalarının hata ve
deneyimlerinden yararlanmak isteyen şirket yöneticileri, akademisyenler ve
danışmanlardır. Kitap, örgüt yaşam döngüsü, strateji, stratejik düşünce,
stratejik yönetim, yapılabilirlik, proje ve proje yönetimi konularında son
gelişmelere ilişkin geniş bir araştırma taramasını içermesi açısından ayrıca
bir başvuru niteliği de taşımaktadır.
Özellikle giderek artan
küreselleşme sonucu amansız bir rekabet ile karşı karşıya bulunan şirketler,
sadece kendi gelecekleri için değil, ülkemizin de küresel bir oyuncu olmasına
katkıda bulunmak için sürdürülebilir bir şekilde büyümek zorundadırlar.
Sürdürülebilir büyüme için her şeyden önce firmaların yeni bir geliştirme, yeni
bir pazara girme, yeni bir yetenek kazanmak amacıyla yapacakları fiziksel ve
beşeri yatırımlara ilişkin stratejik kararları vermeden önce bir kere daha
düşünmelerini gerektirmektedir: Karar vericiler yapmaya değer mi? sorusunu ekonomik ve etik açıdan şirket
stratejileri doğrultusunda cevaplamak zorundadırlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder